Pages

Thursday, February 14, 2013

Ubat Sembelit Dan Buasir Power!

Hari ini, 13 februari, selepasnya 12 februari, sebelum 14 februari, dalam tarikh 13 februari (baru lepas layan Hantu Kak Limah 2), aku nak menulis sedikit tentang kesihatan. Ramai orang Malaysia ni mengabaikan kesihatan. Kalau tengok muka, perghhh... cantik meletops, hensem meleleh. Tapi dalam badan, dah macam kereta buruk. Apa pun tak boleh.

Kalau di baca tajuk tu, macam aku ni sakit kronik je. Aku ada masalah constipation je, ataupun sakit orang kuat sabar. mana tak kuat sabar, sekali masuk toilet, 30-45 minit dah tentu jer. Sabar betul. Hahaha... Setelah dirujuk pada pakar sakit a.k.a wife aku, dia cadangkan beli ubat seperti dalam gambar di bawah.
nu~clonz - Pencuci perut paling power.
Sila abaikan ubat kat belakang tu. itu untuk anak2 dan isteri.
Inilah dia ubat yang aku makan setiap pagi dan petang. Memang power. Tepat jam 6pagi, aku akan bangun dan berlari ke tandas untuk mengosongkan perut. Malam pula, area pukul 10malam tu, memang masa yang ditunggu. Bila nak tidur, badan pun lega, perut selesa, jiwa bahagia.

Benda ni tak susah nak makannya. Pil je pun. 2 biji pagi, 2 biji petang. 1 botol ada 100 kapsul. Lebih kurang 25 hari la untuk guna ubat ni. Test dulu. Jangan terus nak borong 10 botol. Buatnya tak sesuai dengan korang, kan dah rugi. Selama yang aku guna ni, constipation atau bahasa melayunya, sembelit memang dah takde. Kalau dulu, nak membuang sekali sehari tu pun payah. Tapi sekarang ni, 2 kali sehari tu normal. Memang best sebab perut sentiasa kosong, buncit pun hilang. 6 pack je yang tak keluar lagi. Wife cakap yang ada 1 pack je. Hahaha...

Jangan di biar perut itu kotor. Silap haribulan, dapat kanser usus. Lagi naya. Bersihkan perut korang. Nak solat pun tenang. Perut kalau kotor, badan jadi tak bermaya. Kalau orang cina, mereka percaya pada Chi. Tenaga chi ni berkumpul di perut. Kalau perut kotor, apa tenaga nak di simpan. Senang cerita, macam komik naruto tu. simpan chakra kat perut. (Sah kome kaki komik kalau paham ni.)

Bulan lepas, aku buat full health check. Result yang aku dapat;

BMI - Overweight. (Sebab aku ni rendang orangnya)
Nadi - 58 (kategori atlet kata doktor)
Berat - 61.3kg. Dari 65kg. (ok sangat dah tu)

Takde nak buat promosi. Sesiapa nak beli ubat sembelit dan buasir power ni, boleh contact direct dengan agen dia di sini.

arizs

from {desk}

Pautan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Klik!