Pages

Tuesday, May 25, 2010

Overclocking Intel E5300 @ 3.29GHz

Okay...Hari ini sangat boring. Aku sedang berada di kedai, tetapi tiada pelanggan. Jadi, untuk mengelakkan aku dari tertidur, kenalah buat sesuatu. Aku telah pun membuat 1 eksperimen dengan komputer di kaunter ini. Apa dia? Haa..aku overclock kan sistem komputer ini. Nak tahu spec komputer ini? Jom tengok;

Processor: Intel Pentium Dual Core E5300 @ 2.60GHz
Current Speed: 3.29GHz
Increment: 26.5% = 0.69GHz
Motherboard: MSI G31TM-P31
Ram: 1Ghz Kingston DDR667, 512MB Trancend DDR667
Harddisk: Western Digital Green 80Gb
Graphic Card: ATI X700 Pro
Multiplier: 13x
FSB: 253x
DRAM Frequency: 421.7MHz

Screenshot: Lihat speed yang aku capai.
Inilah serba sedikit detail yang ada dalam CPU-Z. Saja mengisi masa lapang. Sebenarnya ini bukanlah skor tertinggi pernah aku dapat. Dengan PC aku di rumah, aku boleh mencapai 4GHz. Memang seronok lah guna pc overclock. Speed sangat laju. Buka program pun takde lagging. Semuanya cepat. ini screenshot yang aku ambil. Check it out.

"Rich men build wealth, successful men build network." Sincerely;

No comments:

Post a Comment

Berani komen?

Pautan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Klik!