Pages

Sunday, May 30, 2010

Kritikan Yang Mendorong.

Assalamualaikum...

Hari ini terpanggil untuk kemaskini blog yang semakin usang ini. Cehh, ayat skema gila. Sebenarnya aku teringin nak menulis tentang perkembangan bisnes e-commerce aku. Sehingga sekarang, aku menerima hasil dari usaha aku. Cumanya aku sahaja yang tak bersungguh untuk buat bisnes ini. Alhamdulillah, semua ini rezeki untuk Adni. Sengaja aku taknak kerap kemaskini. Nanti ramai pula yang kata aku buat promosi. The hell?? Macam aku kemaruk sangat nak promosi. Aku tak kisah sangat pun. Ada orang nak join ke, taknak ke. Aku still say the same, "Aku peduli apa korang nak join ke tak. Income aku jalan juga hari-hari".
Terbaru, aku dikritik hebat oleh banyak pihak yang 'pro' e-commerce. Tak pasti bisnes yang macam mana diaorang nak buat, or yang diaorang nak. Tapi aku tak peduli. Bagi aku, aku usaha, aku tahu sumber duit aku dari mana, itu dah cukup baik bagi aku. Tak perlu orang nak menceritakan bermacam-macam cerita. Come On! Kalau korang tak berjaya, tak bermakna aku tak berjaya sama. Mungkin usaha korang kurang, or mungkin juga rezeki korang bukan dalam bisnes ini. Sama macam aku. Aku dah cuba banyak bisnes, tapi mungkin rezeki aku disini. Jadi, hormatlah rezeki masing-masing. Tak perlu nak kata rezeki orang haram, dan rezeki korang halal.
Rezeki 3 hari lepas. RM8000 dalam satu hari. Amin.
Entry kali ini agak temper sikit. Jauh bebeza dari mood biasa aku sebelum ini. Aku memang tak suka nak mengata rezeki orang halal atau haram. Rezeki itu dari Allah. Kenapa nak bezakan. Yang jadikan rezeki itu halal atau haram, MANUSIA. Ramai juga yang konon rezekinya halal, tapi tak juga jadi orang yang berguna. Ramai je yang derhaka pada ibu bapa diaorang. jadi, nilai sendiri rezeki masing-masing. Kita terlalu sibuk dengan hal orang lain, sehingga terlupa hal diri sendiri yang banyak terabai.


"Rich men build wealth, successful men build network." Sincerely;

No comments:

Post a Comment

Berani komen?

Pautan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Klik!