Pages

Thursday, April 07, 2011

Di Mana Titian SiratulMustaqim?


Hari ini hari khamis kan? So, nak wat amal sikit la dalam blog ni. Seperti tajuk di atas, korang rasa la kan, kat mana erk tempat tu? Yang titinya senipis rambut dibelah tujuh. Ada yang merangkak, ada yang berlari, ada yang bergerak seperti kilat melalui titian ini. Rasanya, ramai juga lah yang jawab di AKHIRAT nanti. Betul ke tak? Jawab ler dekat komen yer.

Bagaimana kalau aku kata TITIAN SIRATULMUSTAQIM tu di dunia ni? Siapa yang setuju? Tak ramai yang setuju kot. Apahal pulak kat dunia kan? Tu semua cerita-cerita akhirat kan. Aku dapat info ni pun dari seorang guru tarikat. Katanya, TITIAN SIRATULMUSTAQIM ni di dunia. Sebab hidup kita ni kan macam melalui titi. Tersilap langkah, jatuh lah dari titi tu. Ada antara kita hidup mudah, lengkap = BERGERAK SEPERTI KILAT. Ada yang susah, merempat = MERANGKAK. Jadi, betul tak TITIAN tu kat dunia ni? Tahla, masing-masing jawab.

Pendapat aku, memang macam tu la situasinya. Dunia ni memang macam titi. Kalau baik hala tuju, luruslah jalannya. Kalau tak, berat lah seksaannya.

"Rich men build wealth, successful men build network." Azdan Hariz @ Arizs

Pautan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Klik!