Pages

Saturday, June 28, 2008

6yrs And Counting? No, It's Over. Over!

" Soulja Boy Up In de Hoe
Watch Me Crank It
Watch Me Roll
Watch Me Crank Dat Soulja Boy
den Super Man Dat OHH
Now watch me Yuaaaaaaaa
(Crank Dat Soulja Boy)
Now watch meYuaaaaaaaa
(Crank Dat Soulja Boy)
Now watch me Yuaaaaaaaa
(Crank Dat Soulja Boy)
Now watch me Yuaaaaaaaa
(Crank Dat Soulja Boy) "


Adoi la, aku tengah buat kerja nih. (Note: arinie overslept. bangun kol 11:30pg.) Actually aku tengah buat networking ni. Customer minta aku buat networking untuk 3 bijik pc dia. Nak wat file and printer sharing katanya. Ok, bereh boss!

Oops, back to the phone call.

"Helo?!"
"Boleh saya bercakap dengan En. Azdan?". (tue 1st name aku yerk harap maklum)
"Bercakap. Boleh saya tau saper di sana?" Awek nih, hati aku berkata-kata.
"Saya dari pejabat peguam JB. Saya nak inform pd encik, peguam encik nak berjumpa. Bila agaknya boleh kita setup meeting?"
"I'll be free only after 3rd of July."
"So, I'll set it on 4th of July. Is it ok?"
"Yes, sure. I'll be there."
"Ok. So meeting Encik Azdan is at 2:30pm on 4th of July."
"Sure."
"Terima kasih Encik Azdan."
"Sama-sama."

There you go. Appointment dah ditetapkan. Alamak! 5th of July wedding anak cikgu aku. Camner nih??

Think ris. Sure you can think of a way. ( Plan 1hb-3hb Julai nak pergi Terengganu. Then, straight terus ke JB.)

Cancel? Abis la perancangan Cuti-Cuti Malaysia aku. Candat sotong :-(

Takkan nak balik malam 4hb tuh ke Ipoh. Patah pinggang aku drive.

Opocot ko! Sekali lagi ringtone gila nih berbunyik. This time, ?????

"Halo?"
"Halo. May I speak with Azdan please?"
"Speaking. Who's on the line?"
"It's the lawyer. As you may know already, the insurance company already made an offer. Its 80k. Take it or leave it. (Ayat tuh aku tipu jer. :p)"
"did court decide this?"
"No. As you may know. Your case have been ongoing for too long. We decide to not going to court anymore. That's our opinion."
"What's my chances to win more than their offer in court?"
"Will be around that too."
"Let me discuss this with my family. I already made an appointment with your secretary. She called me just now."
"Ok. So, see you later. Bye."
"Bye."

So, begitu la ceritanya. Aku pun terfikir, after 6tahun, only 80k. (Ayat tak bersyukur :p)

Oke, oke. forget about this things. Gotta focus. Kerja dulu. ( Poyo giler ayat. Aku mengarah jer)

Siap jer kerja kat opis customer aku ni. Aku pun bergegas la pergi Sekolah customer 1 lagi ni. This time nak pasang printer lak. (Macam The Apperentice Lak)

Preng, preng, prengggg.... (Gila. Aku naik keta la mengong :p)

Ok. Sempat gak sampai. jam dah kol 4:30ptg. Orang opis nak balik dah. Biasa ler. Hectic Friday (Bukan Friday the 13 <-- tajuk citer seram.) Aku pun melangkah laju. Macam Rocky Balboa cakap, "Look toward, Move Forward".

"Cik yat, nih nak pasang bendalah nih. Saya ada kat depan lab nih."
"Oke. Tunggu jap erk. Kat pejabat nih."
"Oke!"

Trutt, Trutt....

Pemasangan berjalan lancar (Professional yang pasang. Poyo). Terus, aku bergegas balik. Kali ni, aku bergegas ke Hotel Casuarina. Bukan pergi jumpa Mak Datin or anak Mak Datin. Jumpa Contact bisnes. Ada sikit discussion business. (Ayat ala-ala high-class gitu. :p)

Today, again aku berasa sangat bertuah. Bukan kerana aku ada kaitan dengan Hang Tuah, tapi sebab Allah berikan hari yang indah pada aku. Syukur pada Yang Maha Kuasa. (Ayat keinsafan T_T)

Oo mak ko. Handphone mengong nih berbunyi lagi.

" Soulja Boy Up In de Hoe
Watch Me Crank It
Watch Me Roll
Watch Me Crank Dat Soulja Boy
den Super Man Dat OHH
Now watch me Yuaaaaaaaa
(Crank Dat Soulja Boy)
Now watch meYuaaaaaaaa
(Crank Dat Soulja Boy)
Now watch me Yuaaaaaaaa
(Crank Dat Soulja Boy)
Now watch me Yuaaaaaaaa
(Crank Dat Soulja Boy) "

Trutt, Trutt.... Aku tekan butang Off call. Puas ati aku.....,

No comments:

Post a Comment

Berani komen?

Pautan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Klik!