Pages

Thursday, June 26, 2008

Crank: (Kisah Kelam Kabut)

" Soulja Boy Up In de Hoe
Watch Me Crank It
Watch Me Roll
Watch Me Crank Dat Soulja Boy
den Super Man Dat OHH
Now watch me Yuaaaaaaaa
(Crank Dat Soulja Boy)
Now watch meYuaaaaaaaa
(Crank Dat Soulja Boy)
Now watch me Yuaaaaaaaa
(Crank Dat Soulja Boy)
Now watch me Yuaaaaaaaa
(Crank Dat Soulja Boy) "

(Ringtone handphone aku tuh. ;p)

Argh, giler la handphone nih. Pepagi lagi dah memekak. Pagi?

9:30AM. Pagi la sangat.

" Allo?"

"Hello. En Arizs ker?"

"Ye, bercakap. Siapa di sana?"

"Nie kak Zalilah dari SK Rapat Setia. Kami nak minta En. Arizs datang check printer ni. Ada masalah pulak."

"Ok kak. Sekejap lagi saya datang. Zzzzz..."


Tut, tut, tut......

(Dalam tido) Duit nih. Mandi beb. Gila la tak mandi pastu nak pergi jumpa orang. Buatnya ada cikgu lawa kat sek tuh, tak nyesal aku nanti.

30 minit kemudian (jangan tanya mandi apa :p)

All set. Aku dah bersedia. Weapon?

Screw Driver? Check!
Plyer? Check!
USB Thumbdrive? Check!
CD Case? Check!

Vroom, Vroom. ( Padahal naik keta nih.) SK Rapat Setia. 5 minit jer kalau jalan kaki dari opis aku. Saja miang nak bawak keta. ngabiskan minyak.

"Assalamualaikum, kak zalilah. Mana printer yang nak di check tuh?"

"Tu printer canon tuh. Tah kenapa takleh print."


Aku pun dengan penuh professionalnya check la. Check punya check, godek punya godek, rupanya USB cable dengan LPT cable tuh dua-dua connect pada komp. Jadi IRQ Conflict la. Takpe, aku dah betulkan.

"Ok kak. Settle. Small matter jer nih." (Poyo gila ayat :p)

"Kamu boleh buatkan networking opis nih tak? Nak wat printer sharing boleh ker?"

"Boleh jer. Petang nanti saya antar quotation." (Ayat giler kambing konfiden.)

"Ok. Terima kasih yerk".


Settle kerja aku. jap lagi nak pergi jumpa supplier la amik barang networking. Kira punya kira, ada dekat RM3000 nih networking complete dengan 1 pelayan untuk printer. Sempoi.

"Allo Ah may. U boleh ready stock tak barang2 nie. I amik petang nnt. Maca biasa la. 14-days credit." (Ini gara-gara bisnes takde duit)

"Ok ok arizs. Boleh punya. U datang petang sikit ok?".

"Ok!".

Gila best kerja macam ni. Aku happy dengan kerja aku ni. Time ada kerja la. Time takde, melangut la aku.

Dan di kala aku menulis post ni, aku tengah tunggu Spain Vs. Russia. Ajak iman kuar lepak gerai makan. Tengok bola. Esok tido dalam wayar la aku.

No comments:

Post a Comment

Berani komen?

Pautan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Klik!