Pages

Saturday, July 05, 2008

Selepas Cuti-Cuti Malaysia JB Dan Melaka...




Fuh, cuti-cuti Malaysia sakan aku. Mana destinasi aku? Korang nak tau?

Aku pergi JB dan Melaka. Pergh, gila la travelling. Jom kita kira cost dulu ok.

Minyak: RM150 Sehala.

Tol: RM80 Sehala.

Enjoy: Aku belanja RM200 jer.

Total: RM660.

Sempoi tak? Cost saving kan travelling aku. Jom aku story dulu trip aku kat JB.

Day One:

Trip arinie cuma pergi kuar lepak jer. Aku kuar dengan Iman pergi shopping jap. JB dah takde aper dah bagi aku. Dah pusing habis.

"Apa aku beli?"

Aku beli seluar Jeans GA Blue jer sehelai. RM80 + free t-shirt. Ok la tu kan. Pastu kitaorang pergi makan. Plaza Angsana. Tuh destinasi kitaorang.

Malam pulak aku bawak Iman pergi pusing-pusing bandaraya JB. Lastly, aku bawak dia pergi ke Senibong. 1 kawasan yang sangat la cantik pada waktu malam coz korang boleh nampak Pelabuhan Singapura dari situ.

"Abg Idan, tue port batam tuh. port singapura dgn port batam dekat jer." Ayat Iman tuh.

Betul ke tak port batam boleh nampak dari senibong tuh, aku pun tak pasti. Tapi, the view is superb.

Day Two:

Nothing much yang kitaorang buat. Actually tak kuar pun. Dok umah jer. Tolong-tolong che' apa-apa yang patut.

Petang sikit, baru la kitaorang kuar. Pergi beli Yong Tau Fu. Sedap tuh. JB nyer memang 1st class. Yong Tau Fu Kg Melayu Majidee. Recommended la pada sesapa yang nak cuba makanan JB.

P/s: Aku vomit giler-giler pastu sebab makan banyak sangat. + aku kena migrain. Uwaa...

Day Three:

Pagi tue before kitaorang bertolak ke Melaka, kitaorang pergi Kubur Arwah Ayah (Atok aku). Kitaorang sedekahkan bacaan yassin pada arwah. Sedih o0o0o.. It's been 4 years since he past away.

After that, our next destination is Melaka. Rumah Ayah Jie + Makcik Ayuni. Vroom, vroom.

Siapa diaorang nih? Diaorang nih sedara mara aku ler. Orang Terengganu ni. Ayah Jie keje kat Petronas, Makcik Ayuni lak cikgu. Diaorang nih ada anak 3 orang. Girls sumer. Kira Girls Power la nih. Hehe....

So, kitaorang kuar bersama la pastu. Tue pun pas aku sapu 2 mangkuk mee kari. Lapar o0o0o... Drive jauh dari JB.

Kemana kitaorang pergi?

Bandar Melaka yang bersejarah la. Per lagi.

1stly, kitaorang pergi strolling dekat A'Famosa. Best juga. Lots of people. Ada tourist, ada juga yang saja nak menyemak kat situ. Macam aku ler. Actually, this trip ke Melaka is so sudden, jadi takde plan yang betul-betul menarik la. But still, we'all have fun together.

After that, kitaorang pergi shopping sikit dekat Melaka Megamall. Best o0o0o... Tempat pun lawa. Duit pun kencang gak la kuar. Ok la, seronok juga. Tambah lak ada bidadari-bidadari tuh. Lagi meriah la.

"Apa yang aku shopping?"

Belacan, dodol, baju, and bla bla bla. hehehe... banyak juga tuh. The, kitaorang pergi makan. Lapar giler. Tue pun dah lewat juga la. Around 6 ++. We took lots of picture. I love my Olympus. Hahaha... (Free Commercials For Olympus, ::Cheers::)

Ok, it's time to stop I think. Later aku tulis secara lebih details. Actually, tangan miang sangat nak tulis blog nih. tak sabar-sabar. Till next time, "Renung-renungkan, dan selamat beramal.".


Next Trip:

10 July 2008 - Kajang
11 July 2008 - Kuantan-Terengganu-Kelantan.
13 July 2008 - Back In Ipoh.

No comments:

Post a Comment

Berani komen?

Pautan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Klik!