Pages

Tuesday, June 24, 2008

Where lies the HEART of a human?

" The heart is a lonely hunter
With only one desire
To find some lastin' comfort
In the arms of a lover's fire
Driven by a desperate hunger
To the dark of the neon light
Oh the heart is a lonely hunter
When there's no sign of a love in sight "
- The Heart Was A Lonely Hunter -

Aku sangat suka lirik nih. Tah kenapa semacam ada magnet yang menarik aku mendengar lagu ni sekaligus mendalami lirik dia. Sedang mendengar lirik nih mengembalikan memori dahulu. Terfikir sejenak, HEART. Apa yang mendefinisikan HEART? HEART = HATI? Di mana letaknya hati manusia? Please someone answer me. Aku mahu tahu di mana letaknya hati.

" So i will hum alone, too far from you
All that i say now is nothing to you
We will lie under different stars
I am where i am and you're where you are,
you're where you are. "
- Different Stars -

Aku pernah berbicara dengan seorang Alim nih. Katanya, Hati manusia ni terletak pada sikap hati-hati (Carefullness). Apa yang mendefinisikan Hati ini ialah sikap kasih sayang yang ada pada manusia. aku pun masih lagi mencari pengertian kata-kata orang Alim nih. Mungkin terlalu mendalam untuk aku fahami. Entahlah, yang pastinya, Tolong la kamu jawap persoalan tadi. Di mana letaknya HATI kita?

Di manakah HATI manusia?
Where lies the HEART of a human?

No comments:

Post a Comment

Berani komen?

Pautan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Klik!