Pages

Tuesday, July 29, 2008

The Rival, The Success, The (Me)!

Cis! Hampeh betul. Kawan sekolah aku dulu(Muaz adliz) dah jadi usahawan kerepek. Per jadahnya aku buat. Tak moving pun. Jangankan title jutawan, usahawan pun takde(Cita-Cita=jutawan). Bila la aku ni nak maju. Macamana tah dia boleh jadi usahawan, aku pun tak tau. Sama jer kitaorang nih. Sama-sama kelabu asap time sek dulu. Tapi napa dia lagi excel dari aku dalam life.(I'm such a loser.)

Aku nak buat 1 produk aku sendiri. Tapi takde idea. Apa yang kurang erk. Aku kena dengar banyak motivasi lagi ni, and apply everything into my life.(Mana pergi "To challenge ur self".) Life aku ni macam roda. Ada masa aku kat atas, ada masa aku kat bawah. Most of the time, kat bawah ler.(Tak bersyukur. :p)

Saper lagi erk yang dah berjaya? Dayat dah jadi tokey lintah dah(classmate ni. sek teknik.). Dia wat ternakan lintah. Before that, dia buat ternakan ikan sepat. Rajin giler dia pergi kursus. Kejap-kejap, pergi JB. Ainie(classmate sek rendah.) lak dah jadi fulltime agen cimb mutual. Banyak duit tu. Dengar citer dah nak jadi tokey kain batik lak.(Maju siot diaorang ni.)

Aku takde apa pun lagi ni. Apa erk yang patut aku buat. Supaya boleh berada on-par dengan diaorang ni. Faizal Roffa lagi takyah citer. Ada jer bisnes dia. Kedai alat tulis dia sangat la maju. Busy jer dia sekarang.(Ni baru kawan yang dekat-dekat.)

Haih, tekanan lak bila aku pikir hal diaorang ni. Cemburu, tapi bukan hasad dengki. Bagus diaorang maju. Bangsa sendiri juga. Patutnya orang melayu pikir macam tu. Kan kan?

Ok la, puas aku merepek dalam ni. Pada korang semua yang dah berjaya, tahniah. Aku seronok tengok korang dah berjaya. Pada aku, work harder(even if i die).

2 comments:

  1. jgn cemburu sgt, tak elok riz...

    Mmg dgn cemburu, kita ley tingkatkan smngt utk lebih maju...

    Jadi, cemburulah ke arah yg positif.. =)

    U good enough for now I can say and there's still room for improvement..

    Chayok2!!!

    ReplyDelete
  2. I'll see to it. Takde la nak cemburu pun.

    I'm happy for who I am now.

    ReplyDelete

Berani komen?

Pautan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Klik!