Pages

Monday, November 24, 2008

Tak Sempurna Vs. Perfectionist.


"Adik tu cantik, kenapa nak kawen dengan orang yang tak sempurna?".

As expected, dah dalam jangkaan, perkara ini akan dibangkitkan. Aku pun dah sedia mental dan fizikal untuk menghadapi situasi ini. "TAK SEMPURNA". Aku akui, redha dengan ketentuan Ilahi. Takde siapa pun yang nak jadi macam ini. Ini lah manusia. Kufur nikmat. Di beri sempurna, nak yang lebih sempurna. Sentiasa mengejar perfection. Kecewa juga bila perkara ini dibangkitkan. Betul cakap mama. Banyak lagi kekecewaan yang akan aku hadapi. Sikap positif dalam diri aku ini je yang menjadi dinding penghalang. Kalau tak, mungkin aku dah gila dah.
Lily pun satu hal. Dah kalau ada problem tu, cerita. Jangan la marah-marah tak tentu pasal. Kenapa tah susah sangat nak berkongsi masalah dengan aku. Buat aku rasa macam orang asing dalam life dia. Macam-macam dah aku buat, tapi banyak sangat yang aku tak tahu tentang dia. Macam ini ke perasaan orang yang nak kahwin? Dugaan datang bertimpa pulak tu.
Perlu ke sempurna untuk hidup bersama? Kalau perlu, aku kena jadi sempurna dulu. Maybe tomorrow, next week, next month, next year, next ten years. Tunggu la kalau sanggup. Bengang sangat. Arghhhh.

No comments:

Post a Comment

Berani komen?

Pautan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Klik!