Pages

Friday, February 06, 2009

Boomerang Dan Ceritanya.


Korang pernah tengok boomerang? Apa punya soalan la tuh kan. Tapi, believe it. Ada juga orang yang tak tau boomerang tu apa. Maybe korang tak pernah tengok boomerang sebenar. Boomerang ni digunakan oleh orang asli a.k.a aboriginal Australia. Tujuannya adalah untuk memburu. Boomerang ini sama macam sumpit orang asli kita juga tujuannya. Cuma boomerang ni digunakan di tempat yang luas, sebab bila dilontar, boomerang ni akan berpatah balik pada kita. Kira dahsyat la boomerang ni.

Yang aku citer pasal boomerang tetiba ni bukan apa. Aku sekarang ni import boomerang dari Australia. Real boomerang. Bukan plastik atau replika. Aku nak cuba bidang bisnes baru. Mencari kelainan. Dalam kegawatan ekonomi ini, kita kena cuba semua cara. Ini la cabaran bisnes. Bukan senang. Tak percaya? Try la buat bisnes. Tapi, biar aku advce dulu. Kalau nak buat bisnes, berenti kerja. Kalau wat sambilan, tak maju ler. Nanti korang buat bina half-hearted. Sebab tau ada keje lain yang bleh cover kalau korang gagal.


Hari ini aku pergi jogging lagi. Hari ke-2 jogging. Tapi, muscle peha aku tegang. Memang sakit giler la. Jalan pun dah macam badut. Tak boleh bengkokkan lutut. Nak naik tangga rumah aku ni pun, macam kena seksa. Sakit sangat. Tapi aku seronok. Sebab aku rasa selesa, segar and sihat badan sekarang ni. Kalau aku boleh kekalkan hari-hari jogging, dalam sebulan ni boleh la dapatkan balik stamina dulu. Pelari 1500m dulu nih. Bukan calang-calang. Stamina kuda nye ni. Ramai betul orang di Polo pagi tadi. Semuanya exercise.

Petang ni lak aku nak gi KL. Nak amik cik adik aku. Tah larat tah tak nak drive ni. Yang pasti, kaki ni memang sakit. Sangat sakit. Dugaan betul. Terfikir kalau la aku tak stop exercise dari dulu, maybe sekarang stamina maintain je. Sekarang nak jogging 1 kilometer pun payah. Dulu, semua tue piece of cake jer. Stamina memang teruk ler. Tapi takpe. Aku barjanji, akan dapatkan balik stamina aku. Tambah-tambah nak kawen nih kan. Huhuhu...

Ok arrr. Korang tengok la gambar yang aku attachkan tue. Komen la erk per yang patut. Daa..

No comments:

Post a Comment

Berani komen?

Pautan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Klik!