Pages

Friday, February 20, 2009

Diari Usahawan Muda 2009

Alo kawan-kawan. Apa cerita terbaru korang? Aku lak macam biasa la. Kerja dan kerja. Hari Hari kerja macam lagu Meet Uncle Hussein tuh. Seperti biasanya juga, hujung minggu adalah masa untuk berehat dan juga cuti-cuti malaysia 2009. Minggu ini kemana pula destinasi kami?? Haa... Tunggu....!

Akhir-akhir ini, semangat bekerja tu nampaknya dah berganda. Sekarang hari-hari pun nak jumpa orang, nak wat marketing. Seronok pulak jumpa orang ini. Haih, aku rasa la kan, blog ini kena re-model balik ini. Kena tukar jadi "Diari Seorang Usahawan Muda". Amacam? Ok tak idea tu? Asyik-asyik pun cerita tentang hidup aku seharian dengan bisnes aku. Tapi, sure ramai juga yang nak tau camner hidup bisnes ini kan. Jadinya, korang extract la dari post-post aku ini. Apa-apa info yang korang dapat tu, guna la sebaiknya. Kalau ada nak query apa-apa, tue shoutbox ada. Segan nak tanya kat shoutbox, boleh la email pada aku. Or tinggalkan email korang pada shoutbox tu. Aku akan hubungi korang balik.

Berbalik pada cerita bisnes aku la kan. Hari ini, setelah bertungkus lumus dengan psikologi aku sendiri, akhirnya aku pergi ke sekolah untuk hantar sebutharga. Haih, setiap pagi aku kena berhadapan dengan psikologi aku sendiri. Itu la dugaan orang yang bekerja sendiri. Pulak tu, aku kena siapka bahan, buat research tentang apa barang yang aku jual, dan banyak lagi la. Semuanya sendiri. Kalau korang pun bisnes juga, sure korang tau susahnya benda-benda ini. Tapi takpe, demi masa depan yang cemerlang, gemilang dan terbilang, aku sanggup.

So, pas aku hantar sebutharga, aku pun tanya la pada GB, ada pakai keyphone tak? GB lak tanya aku balik, "Keyphone tue apa?". Terus la aku kuarkan katalog, dan bercerita dengan semangat wajanya. Alhamdulillah, feedbacknya cemerlang. GB minta sebutharga bagi keyphone pula. Haih, aku semakin seronok dengan kerja aku. Seperti selalu aku cakap pada kawan-kawan aku, environment kerja tue kena develop. Sekarang, aku lak kena motivasi diri aku sendiri. Tapi takpe la. Asalkan boleh maju, apa pun aku sanggup.

Ok arrr. Aku nak pergi amik tunang tersayang lak. Eh, bakal isteri. Huhu... tinggal berapa hari jer lagi kan. Haih, debaran kian terasa. Macam akademi fantasia la pulak.

p/s:
Korang yang ada nak instal keyphone,
calling aku erk.

Sincerely;


No comments:

Post a Comment

Berani komen?

Pautan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Klik!