Pages

Thursday, August 06, 2009

Hunt 4 Mistake Episode 01

Semalam, saat aku berada di wad bersalin, berdebar-debar cemas menunggu saat kelahiran Amirul Hakimi, sempat juga aku buat 'Hunt 4 Mistake'. Apa itu 'Hunt 4 Mistake'? Sebenarnya, aku tersuka pula mencari kesalahan ayat, tatabahasa, tatasusila & tata titu. (Sorry, termerepek sekejap)... Kiranya kesalahan pada signboard atau apa-apa sign hatta signature sekali pun. Disini, aku telah berjaya memerangkap beberapa kesalahan ke dalam kamera E71 aku. Jom kita lihat siapa yang kena;

'Hunt 4 Mistake No. 1';



'Hunt 4 Mistake No. 2';



'Hunt 4 Mistake No. 3';



Dapat spot apa-apa kesalahan?

Ok, jom kita selesaikan.

No.1 :
Baca ayat "Tinggalkan bangunan...." tu. Mesti boleh nampak silapnya. "Potong = Memotong" bukan ditulis begitu. Sepatutnya, "Potong Memotong". Tiada sama dengan.

No.2 :
Ayat last sekali. "Lapur diri...". Sepatutnya, "Lapor diri...". Salah ejaan. No more lapur okay~

No.3 :
Bahasa inggerisnya, "Baby Friendly Hospital". So, sepatutnya, bila diterjemah berbunyi begini, "Hospital Mesra Bayi". Betul tak?

Itu lah antara beberapa kesilapan yang dapat dikesan. Selamat belajar...

"Rich men build wealth, successful men build network."

Sincerely;

3 comments:

  1. tahniah dah dpt baby comey..
    sempat tu fikir semua tu,, ahak..

    tp i kan selalu je silap eja kat blog.. adusss

    ReplyDelete
  2. Dylla: demokrasi bersuara beb~

    Eyena: takper. nanti crew 'Hunt 4 Mistake' akan menjelajah ke blog anda. Jaga-jaga. Mari kita tengok siapa yang kena~

    ReplyDelete

Berani komen?

Pautan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Klik!