Pages

Wednesday, August 05, 2009

Perasaan Pertama Kali Rasa Baby Bergerak-Gerak.

Yahoooooo! Hoooray!

Last night sebelum tidur, aku pegang perut wife. Bukan apa, wife dok kata baby aktif sangat. Kiranya bapak baby ni nak tolong bagi baby diam ler. Sekali time aku tengah pegang tu, baby sepak tangan aku. Terkejut. Sangat sangat. Suddenly rasa blood flowing to every single nerves dalam badan aku. Excited, unbelieveable. Terkejut sebab satu nyawa bergerak-gerak dalam perut wife. Dan nyawa tu pewaris kami berdua. Excited sangat sebab tak pernah rasa. Ini kan 1st baby. Jadi expectation is high.

Jadi malam tadi, aku hanya pegang perut wife. Terasa pergerakan baby tu. Sampai la tertidur aku buat macam tu. Seakan 1 ketenangan setiap kali baby bergerak-gerak. Dada rasa lapang seolah-olah hidup ini dipenuhi ketenangan hakiki. Memang tak terkata perasaan itu. Echo pun ada sama. Dia lagi suka urut perut wife aku. Hari-hari mesti dia urut perut wife aku. Kucing ni kalau urut tu tanda dia nak minum susu. Tah kenapa kucing aku yang seekor ini pelik sikit ragamnya. Dah besar tapi still manja. Tidur pun dengan kami. Kami selalu cakap; "nanti baby ada, echo jaga baby okay".

Alhamdulillah, walaupun terasa kesesakan dan cabaran sekarang ini, tapi hidup masih lagi bahagia, tenang dan ceria. Tak ada lain yang aku minta setiap kali berdoa, mohon diberi ketenangan kapada kami sekeluarga, keselematan dan jadikan anak-anak kami orang-orang yang soleh dan solehah. Aku makin memahami perasaan mama dan abah bila diaorang mendidik dan menjaga aku dulu.

Sincerely;

No comments:

Post a Comment

Berani komen?

Pautan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Klik!