Pages

Monday, August 03, 2009

Projek Baru: Cybercafe

Hari ini pergi daftar syarikat baru. "New Project, New Company". Kali ini, projek cybercafe pulak. Aku tak pasti lagi dengan outcome akan datang, tapi bisnes memang perlu ambil risiko. Aku jangka projek kali ini mungkin gunakan modal sekitar RM100,00-RM150,000. Ini pelaburan aku yang paling besar setakat ini. Projek "Digital Display" masih lagi tak tahu jadi ke tak. Rasanya itu semua hanya sembang Main Contractor je tu. Biasa la, sembang kencang nak kan investor. Hari ini merupakan hari bermulanya kertas kerja dan juga proses memerah otak. Ketika ini pun dah sakit kepala dah. Nasib la orang rumah berjanji nak menolong. Sekurang-kurangnya untuk bahagian kertas kerja.

Visi aku buka cybercafe ini bukannya semata-mata untuk duit. Aku lebih terarah kepada memberi perkhidmatan. Apa perkhidmatan tu? Kalau korang datang Ipoh nanti, jemput datang cybercafe aku. Baru korang tahu apa perkhidmatannya. 1st time introduction pada kawan-kawan cyber, aku bagi 1-hour free. Yerlah kan. Kalau bukan kawan-kawan cyber ni yang tolong memperamaikan lagi cyber aku, siapa lagi kan.

Lokasinya tak susah nak cari pun. 5 minit jalan kaki dari Politeknik Ungku Omar. Strategik dan menjanjikan pelanggan yang ramai. Especially budak-budak polteknik. Ini hanya anggaran dan jangkaan. Apa yang bakal berlaku masa hadapan, belum tentu lagi. Harap dengan Doa korang semua, aku akan berjaya. Projek ini akan jadi titik permulaan kepada kejayaan aku.

Sincerely;

6 comments:

  1. I'm always by ur side.
    Together we make it success.

    ReplyDelete
  2. wah...tahniah,tahniah...aku nk gak free...hahaha

    ReplyDelete
  3. luvlyana: Ok sayang. We'll do it together. Always be my strenght.

    Dylla: Boleh. Nanti ko ajak budak2 datang cyber aku. kasi ramai.

    ReplyDelete
  4. lombab btul nk bukak komen ni...guna yg biasa tuh lgi senang...

    ReplyDelete
  5. Aku saja nak try new features ni.
    Tak tau lak slow loadingnya.
    takpe, nnt aku tukar lain lak.

    ReplyDelete
  6. Salam bro, seronok tgk usaha bro wat bisnes berbagai..hajat di hati nak buat jugak, tapi memanjang je jammed sebelum start..keep up the spirit, doa aku untuk semua muslim macam ko, and ingatan untuk semua usahawan muslim, dont forget to fulfill zakat..berkat ni. kalu de bisness untuk newbie cm aku, kongsi2 le..

    ReplyDelete

Berani komen?

Pautan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Klik!