Pages

Tuesday, December 15, 2009

Short Update!

Selamat malam Ipoh. Hari ini dah pun hampir berlabuh. Tinggallah manusia2 yang tak reti tidur malam je dok berkeliaran. Aku pula sekarang ni, jam kol 12 je, aku pun leboh. Tido tak ingat dunia punya. Ate mana idaknya, seharian suntuk bekerja. Alhamdulillah hari ini bisnes makin baik. Ada ramai juga budak2 datang lepak kedai aku. Diaorang dok layan Youtube la, Myspace la. Untuk pengetahuan korang, Kedai aku ini tak pakai Web Filter. Tapi, aku ada cara lain yang boleh block semua web2 tak elok ni.

Caranya ialah aku guna OpenDNS. Senang juga guna OpenDNS ni. Dia filter kemasukan web tu. Mana2 web yang memang dia dah flag, automatik dia reject. Senang juga ler kerja aku. So far, keberkesanannya memang terbukti. Masa depan belum tahu lagi. Dalam pada tu, aku masih juga try update system ni. Supaya takde la nanti budak2 nih buka web tak elok. Aku siap tampal depan kedai aku. Buka web tak elok, aku halau kuar. Huhu. Brutal tak aku. Biar la kurang customer, dari tanggung dosa je.

Sekarang ni, kedai aku tengah takde orang. Kosong je. Bagus juga. Ada sedikit masa aku nak berehat. So, aku nak chow dulu. Jap lagi karang, dah ada pulak orang2 datang. Taking care.


"Rich men build wealth, successful men build network."

Sincerely;

2 comments:

  1. buka cc ker???kat mana??..saya pon baru nak berjinak2 ngan bisnes cc nie...boleh ler nanti bertukar2 pendapat pasal bisnes komputer...

    ReplyDelete
  2. Buka di ipoh je. Dekat dengan PUO.
    So far, ok ler. Tapi banyak lagi yang saya kena explore.
    Buka cc juga erk? Bagus2. Boleh je nak bertukar pendapat.
    Ada ilmu yang boleh saya kongsi, saya bagitau.

    ReplyDelete

Berani komen?

Pautan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Klik!