Pages

Sunday, January 31, 2010

Officially Become A Boss..

Sehari lagi berkerja.
Hari ini pun K.E datang kedai.
Nak tengok kedai macam mana.
So far dia ok je. Cuma ada perkara yang perlu penambahbaikan.
Dah discuss dengan dia tentang gaji, komisyen dan perkara-perkara berkait.
Terlupa lak nak sembang pasal cuti dia.
Takkan la hari-hari nak kerja.
Kalau ye pun nak kaya, budget-budget la.
Kawan tu siap story lagi perancangan masa depan nak berbini dua.
Takper la. Asalkan dia bahagia.
Aku ni akan doakan yang terbaik untuk semua kawan-kawan aku. 
Jadi, gaji K.E dah pun tetap pada RM700 Sebulan.
Komisyen lak, base on 10% dari servis.
Ok la tu kan. Kalau nak di ikutkan, memang puas hati le.
Ada banyak lagi perkara yang perlu dibincangkan.
Semua ini akan berjalan secara perlahan-lahan.
Sekarang ini, secara rasminya aku digelar BOSS.
Tanggungjawab pun bertambah.
Tapi apa nak hairan kan.
Hari-hari pun kita berdepan dengan tanggungjawab dan cabaran.
Esok K.E akan mulakan tugas di tempat kerja baru dia,
iaitu kedai aku la.
Buat masa ni, aku minta dia cover sekali Cybercafe aku.
Bukan apa, just temporary. Malas nak cari pekerja lain.
Dia juga akan buat kerja-kerja servis untuk pc Cybercafe aku ni.
Kira 2 + 1 la ni.
Sekarang ni, aku nak variety kan lagi servis.
Supaya aku boleh cover overhead aku dalam masa yang singkat.
So far yang ada cuma printing dan juga surfing.
Aku tengah pikir apa lagi yang boleh diusahakan.
Kelas komputer pun agak ok juga.

ok arr. Aku ni tetiba terpikir projek lain.
Nak tulis atas kertas.
Supayua nanti boleh aku laksanakan bila ada duit.
Adios amigos my friends.


"Rich men build wealth, successful men build network."

Sincerely;

4 comments:

  1. tahniah bro..dah jadi bos sekarang nie...

    ReplyDelete
  2. hahaa... gitu la gayanya bro.
    tp jadi boss ni pun byk dugaannya.
    doa je la byk2.
    harapan semuanya dipermudahkan.

    ReplyDelete
  3. ko bila nk jadi pekerja aku ni?
    haih, dari dlu aku ajak tak nak.

    ReplyDelete

Berani komen?

Pautan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Klik!