Pages

Saturday, February 27, 2010

Update: Yang terbuku di Hati.

Assalamualaikum reader semua.
Lama sungguh aku tak update perkembangan terbaru bisnes aku.
Akhir-akhir ini, dunia bisnes aku agak bergolak sikit.
Bergolak dengan masalah komputer-komputer yang rosak ini.
Walaupun aku ada expertise dalam baikpulih komputer,
tapi bila perlu buat untuk diri sendiri,
kurang sungguh semangat dan kemahuan itu.
Seminggu ini, sejak dari cuti raya cina, sampai maulidur rasul,
bisnes agak perlahan.
Kebiasaannya sehari sekitar RM100, sekarang dah tinggal RM30 sahaja.
Situasi ini sangat-sangat merisaukan aku.
Mujur ada kawan aku yang buat bengkel blogger.com.
So, dia gunakan pusat komputer aku sebagai bilik seminar.
Dapat juga pendapatan tambahan.
Ini cuma permulaan. Akan ada yang lagi yang menyusul kemudian.

Masalah sekarang di pusat komputer aku ialah, Keyboard dan mouse.
Kesilapan atas aku juga. Nak berjimat sangat.
Keyboard dan mouse aku banyak yang dah mula sakit.
Ada je sakitnya.
Tak boleh klik la, tak boleh tekan la. Sticky key, over sensitive key.
Haih. Susah hati aku dibuatnya.
Masalahnya pula, kewangan tengah kurang ini.
So macamana nak tukar semua keyboard baru.
Memandangkan tempat aku ini hanya untuk orang berkerja, so aku ingat nak tukar keyboard logitech.
Biar gempak. Selesa dan tahan pun ye.
Tapi kalau combo set tu, RM60 juga.
Kalau nak tukar 20 set, tak gugur rambut aku.
Bukan senang tu. Tambah-tambah bila masih baru dalam bisnes ini.
Ok lah. Aku nak off dulu. Nak keluar hantar kereta pergi servis.
Dan, hari ini juga, myvi kesayangan aku akan keluar dari pusat rawatan.
Wajah baru beb.


"Rich men build wealth, successful men build network."

Sincerely;

No comments:

Post a Comment

Berani komen?

Pautan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Klik!