Pages

Wednesday, April 21, 2010

Trancends: Hanya Berbicara

Salam....
Sejak post yang terakhir, terasa nak meng'update lagi blog ini.
Nak bercerita tentang hidup aku ini.
Sekarang ini, aku dah berpindah masuk ke rumah sendiri.
Syukur dengan rezeki yang ada.
Manakan tidak, rumah tu aku beli atas usaha aku sendiri.
Mungkin pada usia 26 tahun, ramai lagi yang terkapai-kapai, mencari kehidupan.
Tapi aku dah pun ada kehidupan.
Ada keluarga, ada rumah, segalanya cukup.

Ramai juga yang mengata.
Seolah-olah aku menunjuk-nunjuk.
Sorry de.., aku buat ini semua untuk keluarga aku.
Kalau korang rasa aku menunjuk-nunjuk, terpulang.
Aku tak susahkan korang.
Yang pasti, korang yang susah hati tengok aku.
Aku buat UN$TOPPABLE, korang kata haram.
Yang korang buat FOREX tu, tak haram ke?
Ada fatwa lagi yang mengatakan FOREX tu haram.
Siapa lagi melanggar hukum?

Aku pun hairan tengok orang kita ni.
Bila cakap perkara realiti, marah.
Hilang kawan la, sombong la.
Tapi, bila ditanya betul ke tak perkara realiti tu, pandai pulak cakap betul.
So, macamana tuh??
Typical Malay.
Inilah dia yang bangsa lain selalu cakap.
Malulah aku nak cerita. (Gaya adnan sempit)

Apa yang korang kata pun, aku tak hairan.
Aku still buat income RM2000 sehari. Korang?
Tak payah dengki dengan aku.
Betulkan hidup korang dulu.
Sape yang serius nak buat income macam aku, boleh PM aku.
Yang nak condemn aku, boleh blah.
Malas aku nak layan.

"Rich men build wealth, successful men build network."

Sincerely;

1 comment:

  1. Sila layari ketiga-tiga link ini kemudian berikan hujah anda mengatakan apa yang anda buat ini halal...sedarlah bahawa jika anda mengatakan ia halal tp sebaliknya hukum ketasnya anda telah menempah laknat ALLAH S.W.T kerana memesongkan orang lain...sedarlah bahawa yang halal itu jelas,yang haram itu juga jelas dan yang samar2 itu syubahah...saya bukan hasad atau dengki cuma sebagai muslim yang bersaudara dan saya perlu membetulkan apa yang saya lihat tidak betul....

    http://www.zaharuddin.net/content/view/303/98/

    http://www.zaharuddin.net/content/view/222/72/

    http://www.zaharuddin.net/index.php?option=com_content&task=view&id=567&Itemid=95

    Ambil perhatian kerana hasil yang haram itu jika menjadi darah daging diakhirat nanti daging itu akan menjadi santapan api neraka...kesiankanlah anak dan isteri kita yang tidak tahu apa2......

    ReplyDelete

Berani komen?

Pautan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Klik!