Pages

Friday, April 23, 2010

Trancends: Hanya Bicara II

Sedih kan tengok? Harap bukan anak-anak kita nanti.
Assalamualaikum,
Sekarang ni rajin pula nak update blog.
Manakan tidak, kawan aku yang tak selalu online pun boleh dapat visitor 300++
sehari. Takkan aku tak boleh kan.
Tapi yerla, blog dia tentang apa, blog aku pulak tentang apa kan?
Semalam aku buat TableTalk dengan Naim dan Shamie.
Diaorang tanya tentang TEAM UN$TOPPABLE.
Aku cerita ikhlas untuk tolong diaorang.
Bukan tolong jadi kaya, tapi tolong suluh jalan jadi kaya.
Itu je pun yang mampu aku buat.
Bukan senang nak mengubah konsep pemikiran orang.
Bagi yang positif, senang nak cerita.
Tapi bagi yang negatif, yang banyak bagi alasan, itu yang susah.
Belum cerita dah cakap susah.
Belum mukaddimah dah bagi ayat penutup.
Tak dapat la aku nak tolong.

Alhamdulillah, dek bisnes nih maju dan menjadi, banyak juga la hutang-hutang yang berjaya dilangsaikan.
Walaupun masih ada lagi hutang beku yang buat-buat tak tahu tu, tapi biasa la kan.
Dalam bisnes memang kita akan berhutang.
Tapi kalau hutang korang dah jejak ratus ribu, agak-agak korang nak bayar lagi tak?
PTPTN pun ramai yang kantoi bayar.
MARA jangan cerita ler. Memang senyap sampai ke sudah.
Aku tunjukkan jalan untuk korang langsaikan hutang korang.
Tapi dengan syarat, jadilah cawan kosong.
Kenapa cawan kosong???
Kalau cawan tu dah penuh, macamana korang nak isi air lagi kan.
Melimpah la nanti.
So, kalau aku belum cerita korang cakap dah tahu, baik aku tak payah cerita.
Itu la perumpamaannya.

Sekarang ini orang cari aku. Tapi itu pun selepas puas kena maki, kena hina lah.
Bukan senang nak bisnes nih.
Dugaan banyak. Tapi hasil memuaskan.
Apa nak takut bisnes?
Orang yang takut bisnes ni, orang yang takut gagal je.
Orang macam ni memang takkan berjaya buat apa pun.
Harapkan makan gaji jer la.
Sebab dia cuma boleh ikut arahan orang sahaja.
Betul tak?
Tepuk dada, tanya selera.
Rasanya ramai yang tahu, cuma malu nak mengaku.

Ok lah. Aku nak keluar ambil isteri aku.
Maybe malam nih nak wat TableTalk lagi.
Akim ada kot. Nanti jap lagi aku tepon dia.
Daaa...

"Rich men build wealth, successful men build network." Sincerely;

No comments:

Post a Comment

Berani komen?

Pautan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Klik!