Pages

Friday, June 04, 2010

SMART HOME

Salam semua.

Hari ini update lewat malam. Mata dah mengantuk, tapi orang rumah tengah buat homework lagi. Aku ni sekadar peneman saje. Bukannya sembang pun. Aku sibuk dengan facebook, dia pula sibuk buat kerja dia. Biasa lah kan. Kalau kamu datang rumah aku, mesti hairan. Hidup penuh dengan komputer. Di mana-mana pun ada komputer. Dalam bilik, ruang tamu, dapur. Aku nak kongsi sedikit impian aku dengan kamu semua.
Aku suka tengok cereka fiksyen di tv. Selalu tengok rumah yang extra 'techie'. Sangat lah minat. Aku bercadang nak ubahsuai rumah aku jadi 'Smart Home'. Aku teringin nak kawal semua fungsi dalam rumah guna voice command sahaja. Aku dah survey gadget yang diperlukan. Actually boleh buat sendiri, cuma kosnya yang belum tetap lagi. Lepas tu, aku nak setiap frame gambar rumah aku pakai LCD display. So, aku just control guna komputer sahaja. Aku ada HTPC. Tak perlu nak beli Home Theatre System. Actualy, HTPC dah ada pun. Cuma nak tukar grafik kad pakai yang ada HiDef pulak. Baru la gambar marvellous.
Itulah serba sikit impian aku. Ada lagi, tapi taknak cerita. Malulah. Hehehe... Okay, nanti update lagi. Sementara tu, kalau ada idea nak bagi untuk smart home aku, tinggalkan komen okay.

"Rich men build wealth, successful men build network." Sincerely;

No comments:

Post a Comment

Berani komen?

Pautan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Klik!