Pages

Friday, May 27, 2011

Apa Yang tinggal Selepas Bercerai.

Hi guys. Lama sudah tak update blog. Sorry yer. Busy sungguh sekarang ini. Kena pula wife bersalin, dapat baby baru. Lagi macam-macam kerja kena buat. Anyway, aku dah berada di opis kembali. 2 minggu bercuti memang menyeronokkan dan juga membosankan.

Just nak bercerita part of things yang terjadi dalam life aku. Beberapa hari lepas, aku pergi berjalan-jalan di Alamanda. So, while berjalan tu, ada la couple yang baru berkahwin kat belakang aku. Well, not young couple, but middle aged dah pun. Actually, tak berniat nak curi-curi dengar, but then couple tu sembang kuat sangat. So, terdengar lah juga.

What they actually talk about? The wife was married to someone before. So the topic they are talking about is the ex-husband. So, the new husband ask the question.

H : Ada tak mangkuk hayun(ex-husband) tu bawak you keluar dating macam ni?

W : Takde. Kalau keluar pun, dia sibuk berjumpa orang. Salam sana sini. Macam YB. Dia siap cakap I ni sayang sangat kat dia.

H : Dia je yang syok sendiri tu.

W : Tu la. I takde feeling apa2 pun. Pernah dia citer kat kawan-kawan dia, kawen dengan I macam kawen dengan patung. Dia menggila atas katil, I wat dek je. Ada ke patut cerita kat orang macam tu.

H : ....

W : i dok dengan dia pun sebab anak-anak je. Malas nak layan. I nak keluar pun ajak anak-anak je. Kalau bersama kat katil pun, i tanya dia, "dah puas ke belum? Kalau dah, turun."

H : Apa punya mangkuk la dia tu kan. takpe, i sayangkan u. Jangan risau.

Lebih kurang gitu la conversation dia. Nak bagi detail, aku tak sempat nak rekod. Panjang lagi sebenarnya. Fuhh, seram aku. Aku ingatkan semua ni cuma babak cerita melayu je. Rupanya memang realiti. Minta dijauhkan. Tuhan je yang tahu. Ini lah yang tinggal selepas bercerai. Kutuk mengutuk. Sebenarnya, dua-dua pun kecewa. Sebab tu masing-masing menyalahkan orang lain.

Aku tak berniat nak dengar, tapi kalau dah cakap macam sorang kat utara, sorang kat selatan, memang kena dengar la. Huhuhu.... Ampunkan dosaku Ya Allah.....


"Memandang ke belakang, yang ada kesan langkah penuh berdarah. Lantas, melihat ke hadapan, yang wujud jalan onak berduri. Tapi tak mungkin berdiri di sini, terdiam dan terpaku. Kerana putaran hidup memaksa aku melangkah, walau setapak. Langkah berdarah jadi pengalaman, buat pedoman melalui jalan onak berduri."

No comments:

Post a Comment

Berani komen?

Pautan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Klik!