Pages

Saturday, May 14, 2011

Kenapa Saya Suka Tengok Movie?

Guys, topik kali ni simple. Siapa yang tak suka tengok movie? Angkat tangan macam saya. :p

Majoriti akan cakap suka tengok movie. Tapi, kenapa? Menarik kan soalan tu. Jom senaraikan....

Kenapa saya suka tengok movie?
  1. Menambah pengetahuan.
  2. Membantu menambahbaik Bahasa Inggeris.
  3. Mempelajari bahasa selain Bahasa Malaysia.
  4. Mengenali geografi banyak kawasan dunia.
  5. Mempelajari budaya setempat.
  6. Membuka minda kepada sesuatu yang baru.
  7. Mengenali sejarah sesuatu tempat.
  8. Menghayati keinahan tarikan sesuatu tempat.
dan banyak lagi....

Paling aku suka tengok, movie yang bercirikan action tactical. Maksudnya movie perang yang guna otak. Bukan yang tembak membuta tuli tu.

Alangkah ruginya kita kalau gagal mengambil kesempatan untuk mempelajari sesuatu dari movie yang kita tonton.

So guys, korang pula macam mana? Kenapa korang suka tengok movie? Jawap....

"Memandang ke belakang, yang ada, kesan langkah penuh berdarah. Lantas, melihat ke hadapan, yang wujud jalan onak berduri. Tapi tak mungkin berdiri di sini, terdiam dan terpaku. Kerana putaran hidup memaksa aku melangkah, walau setapak. Langkah berdarah jadi pengalaman, buat pedoman melalui jalan onak berduri."

No comments:

Post a Comment

Berani komen?

Pautan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Klik!