Pages

Tuesday, January 03, 2012

Trips Ke Johor Darul Takzim

So classic. Just love it.
Penghujung tahun 2011, dapat juga aku berjalan ke Johor. Setelah 4 tahun tak balik ke Johor, dapat juga aku balik ke sana dan mengimbau nostalgia. Sempat juga merakam gambar kenangan di sana.
World in Black & White.

Kenapa aku begitu obses dengan Johor? Kalau tempat jatuh lagi dikenang, inikan pula tempat yang hampir-hampir meragut nyawa. Terpahat kukuh di memori. Dan sekali lagi aku balik untuk mengimbau memori itu. Sebahagian dari gambar yang dirakamkan di sana.

Once so famous. Now?
Destinasi : Danga Bay
Tarikan : Tempat dok kapal layar & kapal mewah. Meriah pada waktu malam.


"Memandang ke belakang, yang ada kesan langkah penuh berdarah. Lantas, melihat ke hadapan, yang wujud jalan onak berduri. Tapi tak mungkin berdiri di sini, terdiam dan terpaku. Kerana putaran hidup memaksa aku melangkah, walau setapak. Langkah berdarah jadi pengalaman, buat pedoman melalui jalan onak berduri."

No comments:

Post a Comment

Berani komen?

Pautan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Klik!