Pages

Tuesday, January 27, 2015

Sabah dan Sarawak Dah Clear.

Mesti ramai yang pelik dengan tajuk artikel ini. Apa yang clear? Apa kena dengan Sabah dan Sarawak? Bertalu-talu pertanyaan dalam kepala sekarang ni.


Bermulanya kisah ini bilamana penghantaran powerbank ke Sabah dan Sarawak menggunakan Poslaju diharamkan. Fuhh... ayat haram tu memang very strict kan? Disebabkan pengharaman ini, makanya banyak la agen borong dan dropship di sana yang tak berjaya nak beli powerbank dari aku. Pernah sekali tu, sampai 3x aku hantar, 3x jugalah dia bounce balik. Alhamdulillah customer memahami dan minta refund semula.

Setelah berfikir masak-masak dan untuk jangka masa panjang juga, Aku pun mendaftar akaun dengan kurier. ini untuk memudahkan urusan penghantaran powerbank ke seluruh Malaysia, tak kiralah ceruk mana pun. Setelah dikira dari segi kosnya, maka aku dapati boleh meneruskan kembali penghantaran powerbank ke Sabah dan Sarawak. Kos kurier mungkin tinggi sedikit dari sebelum ini, tapi sekurang-kurangnya barang boleh sampai dengan selamat ke destinasi.

Bermula 1 Februari 2015 ini, penghantaran powerbank ke Sabah dan Sarawak disambung semula dengan kos yang berbeza. Pada agen dan juga bakal agen, minta ambil perhatian berkaitan perubahan kos ini.

Jadi itulah ceritanya berkenaan dengan tajuk itu. Semoga clear ini berterusan sehingga ke petang, dan bukan hujan di tengahari.

Hariz Trancends
Setiap hari adalah anugerah. Bersyukurlah!

No comments:

Post a Comment

Berani komen?

Pautan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Klik!