Pages

Friday, September 04, 2009

Sony DSC-HX1 Berjaya Ditakluki!

Akhirnya, setelah bertahun-tahun lamanya, menyimpan perasaan, angan-angan dan cita-cita, aku berjaya memilikinya. Kamera digital Sony yang memang sangat-sangat di idamkan. Sony DSC-HX1. Bergenerasi lamanya aku menunggu peluang ini. Dari generasi pertama H1, H3, H5, H7, H9, H20 dan H50, hadirlah HX1. Generasi yang ditunggu-tunggu. Dengan 9MP lenses, dah cukup bagi aku. Prosumer sahaja. Bukan tak mahu beli DSLR, tapi kekangan fizikal membantutkan semangat aku untuk berkarya.

Aku dah pun mencuba mengambil beberapa keping gambar tadi. Hasilnya sangat memuaskan. Tak habis explore lagi features kamera ini kerana tak berkesempatan. Jam dah lewat malam saat sampai di rumah. Nak di uploadkan gambar pun, aku tak transfer lagi gambar-gambar tersebut ke dalam laptop. Mungkin esok pagi memandangkan aku tak ada sebarang appointment kerja esok.

Tercapai dah cita-cita aku. Sekarang ini, kena berusaha supaya cita-cita yang lain akan berjaya juga. Dugaan dan cabaran akan aku tempuhi sepenuhnya. Semoga kejayaan jadi milik aku.


"Rich men build wealth, successful men build network."

Sincerely;

Pautan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Klik!